? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Thursday, January 8, 2009

WORLD on FIRE!

Pertandingan bermula apabila mahu mencari buku ini!


actually, we can replace it with MPH on FIRE! hahahaha. sebenarnya WORLD On FIRE tuh cuma sebuah buku politic je. bukannya promotion atau apa. aku ckp MPH on fire sbb pkul 6 td, Aku, Aainaa, Arif, Nathan & Kak Aisha main pertandingan cari2 buku. pada mulanya, Aainaa yg suruh Arif carikan buku tu utk customer yg book online, pastu aku plak nyibuk cari(biasalah, xde keje katakan), pastu pggil lah abang kepada Fazli iaitu abang Hafiz. dia cari pn x dpt, tak lama tgh cari, Nathan plak dtg nyemak(haha) cari aku lah tu. biasalah, dia ske gelakkan aku. kitaorg ckp nk cari buku tu. dia pn terus semak system(walaupn Aainaa & abg Hafiz & Ariff dh semak byk kali), dia ckp dia tau buku tuh.


" Pejam mata pun i boleh carilah"

Hah, yelah tu, aku dgn Aainaa cbr jugak dia tutup mata, dia still bukak. sdg dia dok2 cari, aku dgn aainaa cabar ah, kalau dia tak dpt cari buku tuh, Dia kena belanja kitaorang 2 chicken chop & 2 iceblended chocolate. hahahahha. Arif pn nak join sekaki jugak. Pastu Nathan kata kalau dia mng apa nk bg aku jawab:

" Kalau dpt cari, hadiahnya satu penumbuk drpd aku!"

Hahahhaha, hadiahnya pelik. tp dia setuju, kenapa aku pilih hadiah tu? sbb aku geram dgn dia, mata dia celik betul.apa dia cari mesti jmpe. xde yg x jmpe.dia pn cakap kalau dia x jmpe buku tu. dia akan resign Harinie jugak. Huh, gilo tu. habis tu aku nk keje dgn spe? abg Yunus pn xde? xnk ah camni Nathan. u're my boss. hehehe(skrg baru mengaku bos.:P). then bermulalah episode pencarian kami(aku, aainaa, arif, Nathan & last sekali Kak Aisha). hahaha. ada time tuh, Kak Aisha kata maybe buku tu ada kat CSD kot. ada org buat ST utk buku tu. Laju je si Nathan lari pegi kat customer service sblum smpat aku dgn Ariff lari ikut sama. kak Aisha cuma gelak je tgk gelagat Nathan & kitaorg. smpai2 kat CSD aainaa tgh on call. berebut2 Arif dgn Nathan nk cari buku tu. bertolak2. kalaulah triple B & double B nmpk adegan nie, confirm dipanggil masuk OPis. hahahha. tp malangnya xde pn kat situ. pastu kitaorg lari masuk office plak. mana taw ada situ. tp still xde. biarlah. aku mls nk main dh. biarlah Nathan main dgn Arif. tp lbh kurg 30minit kmudian, Nathan dgn bangganya umumkan dia dh jmpe buku tu kat dlm ofis. tp sbnrnya dia dgn Arif even. Nathan ckp position buku tu kat mana, arif cabut, arif dh jmpe, si Nathan rampas. hahaha. kureng btol. macm bdak2. xmo kalah. tahu takut duit gaji habis kne belanja kitaorg 3. hehehehe. apahallah Arif asyik kata Nathan rindu2 aku. bengong. Nathan gurau2 jelah. biasalah dia tu. kasi penampor baru taw. hahahah. Nathan dgn spe2 perempuan yg dia ske usik dia ske panggil syg. hahahha. pedulik apa aku. kalau x kacau aku sehari x sah. mntg2 baru2 nie aku ske kenakan dia. harinie dia balas berdas2. siot betul.

huhuhu,


lagipun harinie sangatlah lembap. xde keje sgt. Keje aku harinie cuma main-main dgn Arif, Nathan(ESPECIALLY HIM larh.. who else nk kacau kalau bkn ketuaku) , Aainaa, Kak Aisha. awal-awal masuk keje. mmg aku ngaku. BOSANN GILERRR! asyik buat hsekeeping je, dhlah tgh ngantuk(tdo x aman smlm, teringatkan org) Tup. Tup. apa conclusionnya? aku asyik silap place buku...op.. bukan silap place...tpi mata terlepas pandang majalah yg bukan sepatutnya diletakkan di shelf yg ada. dhlah, time pricing majalah pn aku tersilap price. aku terletak Unit price bkn price byran. huh, nasib baik Abang Kamal tegur kesilapan aku bila aku hulurkan majalah kanak2 bertajuk K-zone(KAMAL-Zone. hahaha. nama terbaru). Kalaulah dia tak perasan.lunyai aku kena dgn Nathan. bkn sahaja Nathan, dgn semua supervisor,triple B & double B pn aku akan kena hentam.adoii..Thanks Abang Kamal. Good bro!~ wakakka.


Pagi2 Nathan suruh aku carik buku untuk return kpd Mags & news Publishing sdn berhad. jadi berdasarkan invois yg beberapa helai dia kasi tuh, aku melilaulah cari majalah tuh. korg nmpk je tmpt majalah tu kechik. tp MASYA-ALLAH. nk kenal buku tuh pn bukan main susah. Aku ingatkan buku ICON tuh buku bahasa melayu, so aku carilah kat MAlay reader. tp xde pn. rupa2nya Nathan kata tu buku Cina. Larhh..mana aku taw, aku tak paham bahasa cina ah. hehehe.


lepas break(aku break lmbt gle.12.30 baru aku chiow dgn kebenaran Nathan yg sdr aku x break lagi pkul 11:45), Aku tgk cotton majalah ada yg baru masuk office. so aku pn buatlah check price. kalinie, bantuan mengangkut cotton majalah sebanyak 3 buah tu aku mntk tolong Arif yg kebetulan tgh buat wrapping kat cashier no 4. xbyk sgt keje aku tuh. 20minit dh siap dh. then display. smentara tggu dtg baru aku tlg bdk Pros & GB iaitu Arif(GB) & Yashota(pros) buat wrapping sambil bual2. Arif nie kan, buat lawok je ooh. adalah satu time nie, aku ddk sblh kanan Arif, Yashota dduk sblh kiri Arif tgh senyap dok wrapping(sbb xde mende nk sembang dh) tiba-tiba...Zuppp..Arif langgar kotak kat belakang aku sblum langgar dinding cashier then dgrlah bunyi nyaring berbunyi.


"HACHUMMMMMMMMM!~~"

hahahha, patutlah kalut smcm mamat nie lari kat belakang aku smpai langgar cotton dgn tong smpah. rpe2nya nk bersin. lepas dia lepaskan bersin siap boleh langgar pintu cashier lagi. Aku dgn Yashota gelak gila2. mana taknya. Ingatkan dia lari sbb nampak Abg Azhari pggil ke apa ke. rpe2nya nk bersin. smpai berlanggar2 lagi. kecian2.

"Yelah, kang aku bersin kat situ kang, ada jugak yg kena lepuk dgn aku"

nie, alasan Arif kenapa dia lari tiba2. hahahhaha.serious lawak. kalau aku cerita nie, korg x rasa lwklah sbb x tgk apa yg kitaorg nmpk. tp serious mmg lawok habis. dhlah ada satu time tu aku dgn Arif je kat cashier tgh wrapping, tiba2 ada 2 minah cina nie dtg cashier speaking cina dgn aku & arif, aku dgn Arif termanggu2 ah siap ternganga lagi. Aku igtkan minah tu ckp dgn membe dia. rpenya ckp dgn kitaorg. Manalah kitaorg faham cik oiiiii..muka kami nie nmpk mcm muka cina ka? Arif nmpk mcm mat jambu adalah.hahahha. serious x boleh blah. Fazli pn kena speaking cina dgn org sama. Aainaa & aimi pn sama. hohohoho.

okeylah, tu aku dh cite funny momment ah utk harinie. the x best momment utk harinie ialah bila ada makcik english nie dtg buat bayaran kat cashier no 4 yg diadili oleh Yashota(indian girl taw). Makcik english nie beli byk brg2 kanak-kanak taw. takde satu pn aku tgk ada novel2 org2 dewasa atau paperback book. so, Yashota pn mntklah MKC card(member kid Card) utk kasi dia diskaun 10%. pastu tiba2 dia suruh Yashota buat kad MRC dia sekali. Katanya dia nk redeem point. Aku fikir, boleh ke buat 2 kad sekaligus? dia bkn beli buku GB or PROS or Paperback? dia cuma beli buku kanak-kanak2. buatpe nk redeem pt? mana dpt. Yashota dh bgtaw dia,

" you cannot used MRCcard because you're using the MKC card for the children books for 10% discount."

pastu berlakulah tikaman lidah sikit. tp Yashota bengang dia amik je kad MRC tu sbgai tnda nk puas hati dia. Nathan ada kat situ buat bodoh je. aku taw dia xnk masuk cmpur nnti masalah lg teruk. lagi2 aku pn jd mangsa dia.

aku jd Packer. dia ada bgtaw aku dia nk only just one plastic beg for easy for her to carry. aku ikutlah. tp aku tgk. kang lain plak jdnya. so aku tanya balik.

"Do you want me to used in diffrent beg plastic? because it's kind of heavy'

dia kata okey. bila aku nk buat. dia kata dia xnk plak. aku x phm. dia kata dia nk 2 plastic in 1 beg. HUH? camne tu? aku xpaham. td ckp lain. skrg ckp lain. pastu byk kali dia ckp "No" bila setiap mende yg aku buat utk pack brg dia. nk je aku suruh dia buat sendiri. Arif kat sblh aku pn xnk terangkan btol2. sampai ada customer lelaki yg tggu giliran kat blkg mkcik english tu tegur aku camne nk pack. aku dh...YA ALLAH! gila maluuu dowhhh!nmpk sgt aku x tahu nk buat kerja. last2 Arif bgtaw aku camne. Nathan suruh Arif tlg aku sbb benda yg makcik tu beli byk. tp aku nk cpt2 buat. aku kasi dia. then aku terus buat wrapping. mls nk lyn makcik english tu lagi. dia serious dh malukan aku.Yashota sendiri perasan tgn aku dh menggigil2 time wrapping sbb thn malu & bengang dgn makcik english. yelah, aku tnya dia nk diffrent plastic ke? dia ckp ye. pstu marah aku plak. Arif kat sblh aku pn dgr aku ckp nk differente plastic kat dia.

Yashota plak dh dpt agak dh yg something gonna happen after this bila lihat aku kena marah dgn Makcik english tu. & it is. Yashota dgn Makcik english tu bertekak i mean bkn gaduh besar la. tp Yashota tinggikan & tekankan sikit suara dia supaya makcik english yg x reti bahasa tu faham apa maksud dia bila Makcik english tu merungut yg resit dia takdpt diskaun MKC. aku ckplah. MMG AH MAKCIK! DH HANG NK SGT REDEEM PT TD. YASHOTA BUATLAH. JD MKC HANG X DPTLAH. APA? HANG IGT SEMUA KAD BOLEH BUAT SERENTAK KE? aku taw keadaan mnjd semakin tegang. aku pn out drpd cashier bila Kak Paro dtg bantu(sbb makcik english tu nk jmpe manager). then Kak Sarina dtg, then Guna dtg. Aku tgk drpd jauh. lama ah diaorg handle. last2 aku dgr cerita dia xdpt redeem card. pastu dia beli satulagi buku. & harga dia rm14.90. tp Makcik english tu suka2 buat diskaun sendiri bila dia kasi rm10 je kat cashier. suka2 dia je. tp kitaorg nie sabar jelah. kenalah ikut pledge marketing. Customer always be the right!



Aku adukan kat Arif, Arif pn kata mcm nk sound je makcik tu. tp dia terpksa diam. xleh nk wat apa2. time aku bosan2 sbb Nathan dh balik, aku first time tegur Azzri Fikri(book cafe) tgh ddk sorg2 kat cafe. dia tnya aku asal td mcm kecoh2. so aku adukanlah semuanya kat dia. dia ckp rilek ah mmg ramai customer cmtu. kat book cafe pn ada jgak camtu. ada ke ada customer tu mintak grilled chicken kat dia, padahal mana ada tertulis dlm menu. so nk taknak, dia terpaksa amik chicken chop pnye ayam pstu grilled kan dlm microwave. hahaha. cun x? hebat2. pastu customer tu dh jd customer tetap book cafe. hahaha. Cayalah Azzri.;DDD

Wachhaaaaaaaaaaaaaaaaa!~

0 letak apa?: