? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Monday, June 22, 2009

Sepanjang 2 minggu 3 hari di KUIN


here goes the picture, sorry it took me too long to upload the picture in here. lebih2 lagi aku nie kan pemalas orangnya, hehehe.:P


Oh ya, ana lpe mahu upload gambar pintu masuk ke Kolej Universiti Insaniah. tulah dia Gerbang besar. masuk2 terus nampak dewan Muadzam Shah.

Epilog

Nah, ni gambar yang sempat aku snap pada hari pendaftaran 1 Jun 09. nampak tak bertapa panjangnya line kaum muslimat. nasib baik aku tak tangkap line ular kat belakang aku...lgiiii panjangggg. jam waktu tu dah pkul 10 lebih. sepatutnya matahari sihatlah. tapi tgklah..aku berjemur tak sampai 3 jam dah hitam kulit muka aku. sampai nenek aku sendiri tak knal aku. harharhar.:P

Oh yeah,seperti yg korang tgk kat gambar atas, semua kaum muslimah di-WAJIB-kan memakai tudung labuh. time pendaftaran aku taklah. aku ni kan mcam rusa masuk kampung. tapi nasib baik aku pakai tudung putih & aku labuhkan bahagian depan. jadilah tuuu...hehe.


malam tu, malam merasmikan majlis minggu Silaturahim atau MSR. boleh lah. agak menarik. walaupun sebenarnya aku lupa apa yang kitaorang tengah tengok time tu. tapi aku rasa time tu kitaorang tengah tengok kumpulan nasyid Kuin, aku tak ingat namanya apa. tapi cuma dinyanyi oleh 3 orang lelaki je. 2 anggota lain tak dapat hadir atas sbb tertentu. tapi 3 orang pn 3 oranglah.. combination suara diaorang, MasyaALLAh sedap bangat seh..

dalam2 tu, sempat2 plak kawan baru sebelah aku puji lelaki kecik sblh kanan tu hensem & suara paling sedap. hahahaha. lawak2.:P

Babak 1
Jeng-jeng-jeng..nilah rumah/asrama/hostel aku. cantikkan? wait tiill u see the inside...

pada mulanya aku jejakkan kaki kat rumah ni...nak jadikan ceritalah. aku tak suka dowh asrama ni. Takut pn ada. dahlah berhabuk. katil2 kat dalam tak tersusun. hahaha. memang aku kecewa la masa mula2 aku datang tu. tapi bak kata pepatah: tak kenal maka tak cinta. sekarang aku dah kenal, aku dah mula selesa & suka kat rumah yg satu2nya rumah kayu.

dorm orang lain dorm batu. nak tgk? nah- ni die, jiran sebelah aku. Dorm I, bukan dorm G tahu aina/aimi. Dorm G kat sbelah depan. Dorm ni bukan besar sgt dalammnya. cuma boleh muat 5-6 orang je berbanding Dorm H aku yg boleh muat seramai 18 orang kat dalam. Dorm I juga dibahagi kpd 3 pintu(nampak x 3 pintu tu?). pintu pertama digelar I(1), pintu tengah digelar I(3), pintu hujung digelar I(3). dalam 3-3 pintu ni, pintu I(3) la tempatnya di mana salah seorang kawan(kenal gitu2 kira kawan gak kan?) aku kena rasuk...nak cerita? hmm..takpelah. lain tahun je.


Di Dalam Dorm H

harap maaf, aku tak snap gambar kat ruang tamu depan, tengah lobi rumah & bilik tidur membe rumah aku yg lain. tapi korang bygkanlah sendiri, rumah ni takde kerusi/sofa, ruang tamu, tengah lobi & dapur belakang semua dijadikan tempat tidur & ada katil besi.

kat sini, aku cuma tangkap suasana dalam bilik aku je.

p/s:
please ignore the sepah-sepah. hahahaha. bilik time tu dalam proses mengemas je. biasalah jarang balik rumah. malam sentiasa selerak. waktu pagi je kemas. kekekee.:P

bilik aku bukan di lobi atau ruang tamu rumah, tapi di dalam pintu bilik sebelah kanan selepas masuk pintu masuk utama...bilik ni sebenarnya bersambung dengan bilik tv/bilik bacaan penghulu(kot, aku agak je). aku berkongsi bilik dengan 6 orang. iaitu :

Kak Syafikah(kak Pikah/fika), Kak Mira, Kak Shidah(berpurdah) & Kak Siti Khoiriyah(kak Ya/Kak Suka hati).


sebenarnya ada sorg lagi roomate aku. tapi dia jarang balik asrama. so aku kureng sikit dgn dia..yg 4 orang nilah paling aku rapat. disebabkan semuanya lagi tua setahun & 3 tahun dgn aku, so aku ni takkan dijadikan budak manja dgn mereka. hahahaha..tapi antara diaorang 4, akulah yang paling nakal sekali...but i'm not alone, i've my crime partner daripada bilik bertentangan dgn aku, namanya:

Nur Jannah binti Md Shukri

apa-apa perkara yg tak manis dipandang, kitaorang buat. sebagai contoh:
pernah tak korang nampak, perempuan bertudung labuh tgk wayang?
kalau bandar maybe ada wanita2 arab berpurdah pn ada tgk. tapi orang desa?
hahaha. confirm ah pelik.
guess what? aku dgn jannah ni saje je cari pasal.. pakai tudung labuh pergi tgk wayang.
hahahaha, kalau senior kitaorang nampak confirm kena denda la.
sebab apa? kat kampus, kitaorang tak dibenarkan makan di medan selera.
sesiapa yg dilihat makan kat sana, adalah dendanya.
itu baru medan selera, ni panggung wayang beb. lagilah..hehehe

Kami ni masih terikat dgn perangai lama lah. jannah ni drpd Kuantan,Pahang, aku
plak drpd Subang Jaya Selangor. memang ngam ah perangai cari pasal/padah. hehehe.:P

tapi senakal2 kami, kitaorang rapat dgn 4 orang di atas tu. mana2 pergi kadang2 la korang boleh nampak kitaorang. hahaha.



itu cerita bilik. mana plak katil aku? hah, tu dia, di bawah tu katil aku. memang menyirap betul aku tidur kat bawah tu. kenapa? panas beb! bilik aku pnye kipas bak kata kak Ya: Kipas ni romantic betullah. lembap je. sabar2.tambah lagi dgn cara penyussunan katil macam tu. lglah buat aku panas. akhir2 ni baru aku p ubah kedudukan katil. lega rasanya dapat kipas sikit.

sebelum pengubahsuaian bilik, aku dengan kak ya, selalu angkat tilam tidur kat bilik kak Fika, kak Mira & kak shidah. ala kat atas lantai kat atas tu lerhh..sejuk ooh kipas dia. lajuuu..hehehe

Tadaaa...Tandas kesayangan kami. kenapa? sebab antara tandas orang2 lain, tandas kitaoranglah paling best sebab tak pernah tak de air. selalu air deras je kat sini. & paling kemas. walaupun agak curam tapi seronok.. tandas ni selalu jadi rebutan aku dengan roomate aku.. yelah, semua orang enjoy mandi kolah sampai tak ingat masa. adoiii...

tapi time first skali aku dtg. tnds nilah buat aku takot. sebab dulu dia kotor la. macam2 aku fikir dowh. huhuhuhu. tapi cantik tak tandas kitaorg yg dh dibersihkan? hehehe.:)

Lokasi Asrama


Ya, Asrama aku bukan di Induk Mergong itu. Tapi Asrama aku di luar Mergong, iaitu Di belakang menara alor setar. di tengah bandar kot. tgk2. menarik tak menara alor star from the night scene. hgahahaha. kami pnye asrama bukan aje dekat belakang menara Alor setar. tapi dekat juga dengan Pekan Rabu,billion, Mydin, Pacific, Star Parade & macam2 lg maa.. tapi kena jalanlah. lebih kurg 15minit smpai lah. tapi kalau ikut tepi sungai lebih kurg 20minit. lmbt sikit. aku tak taw nape. tp aku syorkan jgnlah ikut jalan sungai. bahaya dong. huhuhu.:S


kawasan Asrama aku pula punya Istana Lama. atau dipanggil Istana Sepachendera. hahaha. Istana ni dibina oleh Sultan Muadzam Shah buat Isteri kesayangannya yang bernama Sepachendera. disebab itulah Nama Istana lama ni pn dipanggil atas nama isteri beliau. tapi dulu, kawasan istana ni iaitu asrama akulah, sebenarnya sekolah lama orang dulu-dulu..tapi sekarang Insaniah beli dan jadikannya tempat asrama yang digelar Asrama al-Khawarizmi..


Ini pula Surau kami. sape2 yg follow aku haritu, jangan ingat ni pn salah satu dorm. ni surau sebenarnya. kat sebelah surau tu pulak ada bilik Tv. tapi bilik Tv ada pn macam takde gunanya, kitaorang semua tak tengok pn. bukan sebab fellow(warden) tak kasi. tapi kitaorang yang taknak. kalau sape2 nak tgk, boleh aje jumpa pak Guard mintak kunci bilik. diorang no hal je nk kasi.huhuhu.




hah! saat yang tidak akan dilupakan since the first day in KUIn. tunggu bas la apalagi. sesi tunggu bas ni dah lali dah bagi kitaorang. apatah lagi sesi berebut2 nak naik bas. hahhaha. tension aku setiap kali nk melalui saat tu. kitaorang bukannya sengja dowh nak berebut2 bas. tapi apaboleh buat. kami penduduk al-khawarizmi ni dah ada 100 lebih orang. bas pulak ada 2 je.. kdg2 kitaorg ada kelas pkul 8 pagi. so xnak lambat pnye pasal terpaksalah berebut.



sape yg lambat boleh lah naik bas kedua pkul 7:30pagi. bas pertama pkul 7:00pagi. siapa kelas lambat boleh amik bas ketiga pkul 8 pagi. hahahaha. pilih la time brape nk g. kdg2 kalau ada antara kelas pkul 2ptg diaorang pandai2 naik bas awam kat terminal bas baru kat belakang asrama yg akan menuju ke Shahab perdana.


Laluan Belakang Asrama


nila laluan ke belakang asrama. sebenarnya dh lepas pintu asrama dh, yg ni kitaorang nk g pasar borong/star parade/ pacific/ gerai makan/ tunggu bas untuk ke Shahab perdana. lawa tak jambatan dia? lawa kan? kitaorang pn x sangka jambatan dia cantik. tapi malangnya sungai dia je yg fail. kalau tak mmg dh cun ah. hehehee. slalu kalau kitaorang nk beli air bandung/air teh o ais rm1.00 boleh la beli kat gerai belakang tu. lagi satu nasi tomato diaorang sebungkus seringgit gak. dah la sebab tambah lagi seringgit. mmg lumayan kitaorg kat sana. hjahaha.:p


Majlis Penutup MSR

sorry again, aku tak dpt nk tunjuk gambar sepanjang mggu MSR sbb.....aku takde gambar tu. aku tak dapat tgkp gambar sepanjang mggu ni. handphone aku kena amik la. diaorg simpan. so. hari terakhir je yg aku dpt tgkp. huhu.



okey, first time aku bg korg nampak aku tgkp gambar lelaki kan? hahaha. sebenarnya bilangan lelaki kat batch aku tak ramai cuma ada 200 org ke berbanding perempuan yg ada 400 lebih. so ni je lah kaum lelaki yg dpt aku tgkp, diaorg tgh bersalaman dgn abang2 Fasilitator atau lebih dikenali oleh kami sebagai 'ustaz' padahal ada antara diaorg lg muda drpd kami. ada yg baru sem 2. kat sana dh biasa. semua org digelar ustaz/ustazah.

antara ustaz fasilitator yg paling digeruni oleh kitaorg semua sepanjang MSR ialah Ustaz Nasar drpd Terengganu iaitu ketua Unit disiplin bagi kami.. sepanjang di MSR, setiap malam sebelum pkul 12malam, tak sah kalau kitaorang tak kena marah dengan ustaz Nasar, ingat lagi bila 10 org lelaki kena jalan itik drpd depan pentas sampai keluar pastu buat satu pusingan sebelum masuk ke dalam dewan balik sebab apa? gara-gara dioaorg hisap rokok.


malu tak malu diaorg kena buat camtu.

tp aku pn sebenarnya ada menempah sejarah jugak dgn denda yg Ustz Nasar ni bg iaitu kena berdiri atas kerusi kat depan dewan. yg paling best perempuan yg kena diri cuma 3 org je termasuk aku. lelaki 2 org. Ya ALLAH, tak pernah dalam seumur hidup aku kena diri atas kerusi depan hampir 1000 pelajar baru(kat dlm kelas pernah ah). gara2 aku hilangkan nametag aku. adoh. tp time tu aku x rasa malu lgsung sbnrnya. dh aku tak salah. aku tahu aku hilang, org jmpe. pastu dia kata dia hilangkan pulak. so not my fault ryte? huhuhu.


adoh, byk lg sbnrnya gambar nk letak. tp stakat ni jelah dulu. gambar lain aku update lain hari eh.:)

0 letak apa?: