? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Saturday, June 20, 2009

BUKAN LAGI SISWI KUIN.

Assalammualaikum.

wahaha.aku jadi alim sikit. takpelah. aku dh sedar diri skit. hehehe.
bagi mereka yg tidak tahu lagi, aku sudah kembali ke Subang lah hari rabu malam. dengan menaiki firefliy yg telah membikin telinga ku pekak sebelah. huhuhu.

so, umurku di Kolej Universiti Insaniah hanya 2minggu 3 hari. walaupun tak lama je aku kat sana. tapi aku rasa tenang dan selesa. bukan sebab apa, kat sana cuma dikelilingi orang islam sahaja. yang seagama dengan aku. so aku tak rasa janggal sangat.

aduhai, terasa aku ni jd skema plak. tgklah ayat aku. no longer selamba.

yelah sejak aku mula menjinak-jinakkan diri pakai tudung labuh, berkain kurung, berlong-sleeves dan bersarung kaki...

memanglah aku kena jaga perwatakan. bukannya aku nak kata aku hipokrit. pada awalnya, yelah kot aku rasa macam tu, tapi lama-lama aku rasa macam aku redha dan selesa berpakaian camtu kdg2. takpayahlah nak serbut otak sampai tumbuh 10 helai uban utk fikir apa camne nak cara melilitkan tudung supaya tak nampak bahgian atas tubuh.

sekarang nah....ALLAH dah beri aku petunjuk.

sebenarnya beberapa hari aku kat sana, baru aku mula terbuka minda bahawa ALLAH dah perkenankan doa aku ketika aku sekolah rendah.

biar aku cerita sikit sat lg aku letak gambar ek. hehe. masa aku darjah2 dulu, aku pernah pujuk mama supaya hantar aku ke sekolah agama. tapi mama taknak(bkn sbb dia tak suka lah) tapi sebab takde siapa yg boleh uruskan persiapan kami utk p sekolah agama waktu petang. ditambah lagi dengan nenek aku yg sakit. so, what can i say? time sekolah rendah memang tahap bodo gle pasal agama. eh tak baik pulak guna ayat bodo, guna jahil. jahil gle tentang agama.

bila aku masuk form, aku mula dapat tangkap pasal agama islam boleh kata okeylah. tapi ada suatu hari sebenarnya dh banyak kali aku doa pada ALLAH supaya tunjukkan aku hidayah. pernah sampai aku form 4 aku menangis sebab aku tak dapat hidayah langsung. orang kata aku alim. padahal sebenarnya aku tidak.

aku dh tawar hati sebnrnya nk belajar kuin pada mulanya. aku fikir macam2 pasal kuin. tapi tak sangka pula lain tafsiran aku. dalam masa pendek saja aku rasa mcm otak aku dh kena basuh.biarpun tak secara keseluruhannya, tapi aku faham kot, ALLAH takdir aku utk duduk belajar kat kolej universiti Insaniah . situlah aku belajar tentang semua benda yg aku tak tahu menahu. tapi ada juga aku ni buat perkara nakal. tapi bukan jahatlah. heheheheheh.:P

okeylah ni cerita je. saje mau lepas geram so cite la byk2. gambar akan dii pamerkan selepas ni.

hehe.:))

3 letak apa?:

sayalah! said...

Alyaaaa! Dah tu, "BUKAN LAGI SISWI KUIN" tu maksudnya apaa? 'Bukan' sebab balik bercuti ke, 'bukan' sebab nak pindah masuk kolej lain pulaaak? Huhu tak faham.

p/s : btw, Ira pernah pegi KUIN tu, kwn ayah buat kenduri kat situ :D

turbo said...

hahaha.Ira. 'bukan' bermaksud mahu beralih ke Universiti lain la. hahahha. dh kira berhenti drpd KUIn. hhehe.

oh ye ke? bila kendurinya? baru2 ni ke dh lama?

sayalah! said...

aduhaaaai awat pulaaak. kata duk situ ok.. tup tup nak tuka U pulak?