? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Saturday, April 11, 2009

Weekend can be WORST.

sekarang ni aku lebih suka Weekday daripada Weekend. kenapa?


sebab at least Weekday takde siapa nak bising sangat. nak membebel sakan.


tapi lain pulak weekend. salah buat sikit dh jadi isu besar. pasal memasak pun boleh jadi isu nak marah gila sakan.


aku sedar & aku tahu , aku ni tak reti memasak like my mom yang kata:


"Mama bila umur korang mama dah masak untuk family mama tahu!"


aku tahu. you dont have to repeat the same word. lagipun aku dh lali dengan semua ayat-ayat mak ayah cakap camtu. daripada mana lagi? daripada dunia novel la(aku dulukan gila novel)


aku tension lah dengar ayat tu. bukan aku tak tahu masak 100%, aku tahu serba serbi sikit. just aku ni pemalas nak pratik. aku memang dh lama gila teringin nak belajar masak. Mak aku pernah jugak tanya aku..nak belajar masak tak? aku laju je kata aku nak dengan penuh semangat! sebab aku ingat mak aku akan ajarkan. tapi lain pulak jawapannya.


jawapannya: Nanti mama masukkan korang ke kelas memasak abang Am kat Ipoh. korang belajar masak kat sana okey?


dengar je ayat tu, semangat aku pudar 100%. dalam hati aku fikir, kenapa nak belajar masak jauh-jauh sampai ke Ipoh? Mama kan ada, boleh ajarkan. itu yg buat aku malas sekarang nie. ikut fikiran rasionallah. apasal mak aku nak hantar kitaorang belajar masak jauh-jauh tapi akhirnya cuma masak kat rumah je.


kalau macam tu baik aku ambil culinary arts je. tapi taknak kasi. huh!


Dulu time aku sekolah rendah, masa takde maid. aku teringin nak masak sendiri kat rumah. tapi mak aku dh prepare makanan tengahari awal-awal sebelum dia keluar p kerja pagi-pagi. aku dh takde peluang nak belajar memasak sendiri. lama-lama sekarang aku dh jadi malas nak masuk dapur.


walaupun pemalas-pemalas aku. Aku masih teringin and berharap gila kalau aku boleh memasak. Teringin sangat nak masak untuk mak aku. pernah aku masak something bila mak aku takde. tapi....heh heh. tahu-tahu jelah budak baru belajar. keh3.:P abg aku dh rasa pn.


kadang-kadang aku terasa macam nak masuk belajar cepat daripada kena bebel dengan mak setiap kali hari minggu. aku tertekan. dahlah duduk rumah & nothing to do buat aku tertekan. duduk rumah hari minggu pun aku tertekan kena bebel. aku kurang faham dengan ibubapa sekrang. especially ayah akulah jugak. dia pernah bebel kat kitaorang kalau taknak makan malam bagitahu kat kakak. aku dh bgtaw kakak(maid aku) yg kitaorang taknak makan malam.
okeylah beres.


tapi tgklah waktu malam. siapa yg makan siapa yg tak makan? i end up eating the food and my dad dh tdo awal tanpa makan. mak aku pn tak makan. abang aku pn tak makan. cuma aku sorg je makan. apahal? padahal akulah yg bgtaw maid aku yg aku taknak makan. tapi aku yg terpaksa habiskan. and again, nasi banyak, ayah aku salahkan kitaorang sebab tak bagitahu akak yang kitaorang xnak makan. aku macam. salah siapa sebenarnya nie?


aku tak fahamlah dengan ibubapa sekarang ni. cakap lain, diri buat lain. tapi aku sedar, baik buruk mereka pun, mama dan Walid masih Mak dan ayah kandung aku. so i say nothing bout it. terima je bebelan diaorang.


huhuhuhu

0 letak apa?: