? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Thursday, April 9, 2009


Oh Auto, Bye-Bye Manual.

Oh YEAY oh YEAY! it's finally come at the end. i finally got my P license(eventhough i will get it on Tuesday) but still, im no longer on Practical driving students. i can drive my mom's car! that's the target. heh heh.:P


proceed in Malay shall we.


aku tak brape sgt menaip dalam english. walaupun aku kena praktik kan tapi aku masih nggak ngerti. huhu.


My nightmare is over! semalam aku susah nak masuk tdo. gara-gara risau pasal test ni la. memang betul cakap cikgu Nordin(metro Kampung Melayu Subang not ss19 punya),


"Korang nak ambil test harini mesti malam semalam Tidur tak lena, mandi tak basah, tidur tak kenyang, ye tak? sebab hari semua tengok muka mengantuk semacam je,"


i guess he's right! aku bangun tidur bangun tidur kot pagi tadi. alarm clock aku set pkul 5:50 dah bising dengan lagu V.E Pop Yeh Yeh. then aku tertidur balik and bangun balik pukul 6:54pagi. terus aku kejutkan aimi suruh bersiap. sebab Puan Normah jemput pukul 7:45 pagi.


& yes, dia dtg awal. dalam kereta aku dh nampak Arif Khalid dengan baju birunya dengan his friend, Kimberly Chan. she's quite pretty, at first i tot she's a Malay girl. but in fact, when i peek through her Ic, she's a Chinese.ookey.


Dalam kereta, mulalah, aku, Aimi dengan Arif Khalid, Hu Ha Hu Ha. lagi best Puan Normah pun layan je kitaorang ni borak. sampai-sampai Metro, pukul 8:33pagi, berkumpul depan cikgu Razak yg incharge of 5 ppl in Green Team iaitu, aku, Aimi Nadhrah, Arif Khalid, Kimberly Chan dan Nur Afiqah. tak sangka aku cikgu Razak in charge dia. terkejut jugak.


so okey kitaorang berkumpul kat dalam dewan berbumbung Hitam(yg kitaorang agak confius bila cikgu Razak cakap camtu because all roof are red rite?) huhuhu. masuk-masuk dewan kitaorang duduk dalam hampir setengah jam barulah semuanya bermula.


starting with the 'Putih group" iaitu kumpulan yg Gagal Litar atau on the Road minggu lepas buat semula. adohh..panjang lah pulak line. takpe-takpe. kita tunggu.....


then next group kena panggil ialah kumpulan kuning. haih, Hijau last rupanya. ish3. patutlah pun.takpe2. daripada kitaorang sampai Metro pukul 8:33pagi, pukul 11:57 baru aku dapat buat Litar. tapi sebelum time aku punya turn buat Litar, tiba2 ada Gap pulak. JPJ pergi makan daa....haiyaaaa..bosan betul. nasib tak lama. lebih kurang 10minit camtu.


aku bernombor Hijau094 iaitu nombor genap ambil kereta di sebelah kiri. so aku kalau naik bukit kena keluarkan pitching sekuat dan semerdu mungkin supaya JPJ dapat dgr. tapi aku suka time aku nak mula buat litar.


kenapa?


sebab, time tu kan ada Gap. jadi kereta2 semua dh kosong and berbaris cantik je depan bukit. so dapat greenlight. 8 orang serentak turun ambik kereta. 4 genap dan 4 ganjil. aku nombor genap yang pertama. manakala Nur Afiqah nombor Ganjil yang pertama aimi nombor ganjil yg kedua and seterusnya.


At first aku ingatkan aku dh nak gagal bukit kot. sebab apa? mula2 naik bukit, tayar depan aku tak cukup 'sifat', maknanya aku tak sampai line la. jadi aku ada peluang kedua, kali kedua, aku berjaya masukkan setengah tayar dalam line. tapi takpe. aku berjaya. kecuali Afiqah je tak berjaya. dia pun macam aku jugak. pusingan pertama dia jatuh tapi pusingan kedua tayar kereta dia tak sampai jugak. so dia gagal.


dalam masa 5minit aku dah habiskan aku punya Bukit, parking dan 3 penjuru. wah! tak sangka cepat gila. masa nak tunggu je bukan main lama. huk huk. so dalam kami 5 orang eh, tunggu..tambah sorang lagi kawan Afiqah which aku taktahu nama dia but a girl la. aku ingatkan dia orang Sarwak sebab loghat dia mengingatkan aku pada Firdaus tapi rupanya dia orang Vietnam dah 3 tahun menetap kat sini. cantik ooh. macam muka ala-ala stacy af tu tapi lagi lawa. hgehgehehe.:p


tunggu punya tunggu utk ujian bahagian 3,akhirnya pukul 3:29 baru aku dapat buat. aku orang pertama daripada kumpulan aku kena panggil nama tapi paling terakhir buat ujian. huhuhu. apa boleh buat JPJ daripada kereta nombor 18 nie lembap gila babeng. aku tengok kereta no.1,4,6,25,36,37, 24 laju je. kereta nombor 18 ni bila kereta nombor 1 dah test 2 orang dah baru dia muncul. haih.:(


tapi JPJ utk kereta nombor 18 ni lawak gila dowh. seriously. buang masa je aku fikir tntg 5 perkara yg perlu buat sebelum mulakan perjalanan. nak tahu kenapa?


aku baru ucap salam dekat org JPJ tu, dia terus suruh aku masuk cepat. and terus pakai tali pinggang keledar and jalan. aku pelik ah. pehal dia ni? sakit perut ke?


bila aku insist nak betulkan cermin ngadap belakang. dia marah aku suruh pakai seatbelt and jalan je. takut pulak aku tgk muka dia. nasib baik dia lagi besar drpd aku. so nak taknak aku terus kan jelah gerakkan kereta. baru nak gerak dia suruh aku tekan minyak dalam-dalam kasi laju sikit.


aku macam. what??? ini bahagian litar kot. steady ah kejap. depan tu ada bulatan. kang aku terbabas susah pulak. tapi dia insist suruh aku tekan minyak jugak. so, aku dh cakap apa aku tahu, dia kasi greenlight, apalagi, tekan minyak we go! dlm litar je aku dh masuk gear 3. apalagi kat lebuhraya, aku termasuk gear 5. wakekeke. mana sedar beb.


tapi masa aku bawak tu JPJ macam tak bagi perhatian sangat. dia begitu asyik menyanyi lagu ROCK kapak dia tu. siap melalak-lalak macam kereta yg aku bawak tu tempat karaoke. nak tergelak pun ada time tu. tapi takjadi la. nanti tak pasal-pasal aku gagal terus. so aku terus menuju jalan 3. yeah! JPJ tu apalagi, masih dengan batang drumstik dia kat tgn sambil menyanyi penuh syahdu. tak boleh belah. nasib suara dia boleh tahan sedap dia. aku rasa takpayah nak pasang radio pun takpe. hehehehe..


so agak-agak nak bodek sikit, aku puji ah suara dia sedap(cehwah, layannn) tapi ada time jugak dia bising kat aku bila aku salah masuk gear 3 kepada 5. JPJ tu cakap:


KPP Omar: awak tengah mamai ke?

Akulah: Taklah bang, saya tengah lapar ni. tadi tak makan.

KPP Omar: Lar..apasal tak makan tadi? kang pengsan susah.

Akulah: saya tak bawak duit. ingatkan nak makan kat rumah tadi.

KPP Omar: Kamu ni...lepas ni saya bagi kamu duit pergi beli makanan. susah kamu kalau kamu pengsan kat sini.

Wah! cakap camtu je dapat offer belanja. daripada JPJ pulak tu. mmg taknak kalah. tapi korang ingat betul ke dia kasi aku duit?


hahaha..harammm..tapi nasib baik dia kasi aku lulus. hahahaha. itulah cara bodek terbest aku rasa. cakap je perut lapar, cepatlah korang dapat balik and terus dia kasi lulus. muahahahhaa.:P


hebat x hebat x cara aku membodek? hehehe.

:P

0 letak apa?: