? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Friday, April 3, 2009

Manusia.Manusia.



Aku tahu manusia ni punya pelbagai ragam dan gelagat. aku tak nafikan. aku tahu, kita harus bersabar. Aku boleh...aku tahu aku boleh. tapi aku ternyata tidak boleh dengan seorang yang terlalu desperate dalam cinta and taksub dengan seorang gadis. sehingga tidak mahu mendengar kata atau nasihat daripada orang lain.



Aku juga tahu. dia lagi tua. aku pun baru nak belajar pasal life. tapi sometimes he must know, orang yang dah tahu pasal life pun akan alpa dan punya kelemahan. orang yang lebih muda pun dapat memberi pandangan jauh walaupun dia masih mentah and baru nak berjinak-jinak dengan dunia luar.unfortunately he never listen.


buatpe aku buang air liur tersembur-sembur kat depan wajah dia kalau dia tak mahu dengar and masih berpegang teguh pada kata hati. bukan kata fikiran. betul tak? adoih.


dia cakap. dia benci ego. walaupun dia tahu dia pun ada ego. but be realistik lah sikit. tak mungkin cinta hati sekarang bakal jadi ratu hidup kita selamanya. bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi kalau si dia asyik reject dia. but he refuse to wait her forever.


aku dalam hati fikir;


"Yeah? ryte?" like he can predict his own life. ALLAH yang menentukan kita hanya merancang. kalau tak lama kemudian dia jatuh cinta dengan perempuan yang lebih baik daripada dia macamana? nak tolak jugak? kalau perempuan yang dia asyik kata "Oh, she's everything to me," dah berkahwin macamana? dh punya anak berderet pun camana? still nak puja-puja?


come on la! get a life.


Macamana kau tak kena reject kalau perangai kau merimaskan perempuan? aku yang sebagai kawan pun terasa rimas dengan perangai kau yang tidak matang langsung!(at first i tot dia memang matang) but sekarang, aku tarik balik semua kata-kata aku pada dia. yeah. dia romantik. aku tak nafi. but he must learn to give a room to people.


tak semua orang nak berkongsi masalah dengan kau. kalau orang taknak! Jangan lah paksa! Biarlah aku nak simpan ke nak buat gulai masak lemak ke dalam hati ni kau peduli apa. problem aku bukan problem kau. You just stick to your love life la. i'm sick of it. kalau sesekali kau cakap pasal awek kau takpe jugak. nie setiap kali jumpa. tak habis-habis complaint pasal dia. kalau tak pasal dia pasal instrument. siapa tak bosan? aku bosan gila babeng ah. macam minda aku tak open setiap kali berbual pasal perkara yang sama. then you cant judge me kata aku nie sensitive which i am tottaly NOT!



one more, kau siapa nak halang aku jumpa kawan aku? even my ex pun takde control-control aku. siap tuduh aku penipu kenapa? aku nie pantang sikit kalau orang terus tuduh aku tanpa bertanya pada kedua-dua belah pihak. ini tak, main lajuu je buat conclusion sendiri. kau nak percayakan dia percaya lah. aku tak peduli. aku tak kisah. aku tak de hal. tapi satu je aku mintak....


kalau nak cari pendapat atau nasihat...jangan cari aku. aku takkan dapat bagi nasihat kat orang macam kau.


sorry la. aku agak bengang. tapi ni serious daripada diri aku.


huh huh!

0 letak apa?: