? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Saturday, January 17, 2009

WORST DAY for me as a Cashier!

Special phrase for today from abang Shahrul ialah:


"Pakai seluar tak ZIP!"


hahahhaa. nielah ayat kegemaran abang shahrul setiap kali aku asyik buat silap time cashier. naik panas & keras taik telinga aku mendengar special WORD dia tu. hahaha. tapi lawak seyh ayat dia. mana tah dia dapat perumpamaan macam tu. Kenapa? korang tak paham maksud tu eh? hahaha. takdelah, maksud ayat tu ialah

"Buat kerja tinggal2. Buat kerja setengah jalan," huhuhu.


Aku bukan sengaja daa abang Shahrul, sorry la. dah kelam kabut gle time tu. Customer tu boleh plak kata aku tak buat 30% diskaun utk buku dia. rasanya dia dh lebih kurang 5 kali ulang ayat sama dekat aku. aduhh..mula2 bolehlah aku sakat2 ayat tu. lama2 aku terasa plak. yelah, siapa makan cili, dia terasa.


takdelah, pada mulanya mmg aku dh buat betul2 taw. aku dh check. mmg aku perasan buku tu xde tanda GB atau Paperback. jadi aku scann dia punya ISBN so dpt lah magazine. mmg xde diskaun ah benda tu. Tapi minah cina tu bijak plak pergi check resit dia yg pnjg berjela tuh. pastu tanya:


"Excuse me, i thought ada satu buku pasal chocolate ada 30%. kat sini takde pn,"


aku macam..What??? ada ke? mana2? cari2 balik mmg ada. tp buku "got to have it" khas utk orang MRC card je. so aku igt bolehlah buat 30% diskaun. so x pasal2 aku kena scann balik buku dia yg berlambak tu. dh lah customer makin ramai gila mendadak. Tadi kosong plak. Macam siot je. Aku nk tnya Hafiz(Kalau boleh dia taknak dipanggil abang) tapi dia busy plak dgn customer lain yg mula berbaris pnjg. nk tnya abang Shahrul kat sblh kanan aku pn dia sibuk gak dengan customer. so aku tnya gitu2 jelah dgn Hafiz. Hafiz suruh aku scann balik. Aku ulang byk kali kata: Betul nie? nak scann balik?


hahahaha.nk confirmation la.


Pastu abang shahrul sedar. mulalah dia start membebel kat aku. tulah tak pandang cover dpn lagi. kan dh kena buat sekali lg. (dia bebel time aku mintak dia buat Transaction kat card VISA). aduhh..dhlah buat transaction utk Visa terlupa plak nak Transac utk Gift Voucher sbyk rm400 tuh. Mahu naya aku kena byr balik semua dowh.


Ini the First time aku jd HORROR gle ble aku pnye short utk cashier ialah sbyk (-Rm49.95) tu cash taw belom tgk kad Visa short (-Rm160.15.) Master Card short rm-???(aku x igt), Kad Amex short -rm39.00(aku terlupa nak count in.) pastu Gift boucher aku short sebanyak (-Rm400.00). aku macam. WOA! gila betul. kalau betul2 benda nie ada. Confirm bulan nie aku tak terima gaji. Gaji utk next month pn aku kena potong jugak. MATI SIOT!


lepas dpt tahu pasal tu, Supervisor aku, Guna, bwk aku masuk bilik Casher room diikuti oleh Hafiz, dia pn nak kira cash out dia jugak. Time nak masuk bilik tu boleh2 plak si Hafiz nie kacau aku kata:


Hafiz: "Eh, Alyaa kena bayar sekarang jugak taw duit short tu. tak boleh tangguh2"

Akulah: Hah? Ye ke? Jangan main-main. tipuu..abang Hafiz tipuu..

Hafiz(dgn muka lagak serious dia): betul tak tipu....

Guna: Mana ada. Jangan percaya cakap dia.

Hafiz drpd muka tahan gelak terus gelak gila2 kaw kaw bila tgk muka aku cuak. siot betul. Nasib baik dalam casher room aku sorg je perempuan. kalau tak. Tahu lah Hafiz. LOL. saat2 paling aku benci ketika buat cashier ialah kira cash out. setiap kali tu, semua cashier akan rasa pressure sampai takde sorg pn yg akan bersuara. macam aku td. Aku terpaksa kira balik actual money aku dalam floot sbyk rm300. rupa2nya aku tersilap kira dh. dlm bekas duit aku ada terlebih rm50 drpd yg sepatutnya. so aku tak short. Aku EXCESS RM 0.05! Oh YEAH! tak pyh bayar beb! happyy! tp sebelum tggu Guna kira, aku diam je. Hafiz yg duduk sblh aku sambil kira duit kertas rm50 dia boleh2 plak sempat bisik kat aku suruh rilek. aku nak tergelak je. org tgh rilek la nie. huhuhu.(dlm hati cuak kowt).


nasib baik Hafiz ada kat sblh aku, dia backupkan aku utk gift voucher yg aku short rm400. dalam system money aku ada rm900 manakala Guna kira actual gift voucher sebyk rm500 je. so Hafiz tnya aku, ada tak buat transaction utk gift voucher td? aku cakap.. takde. cuma buat utk Visa card je td. so selebih tu Di AVOID kan. aku dlm hati gembira gle. yg part Visa & Mastercard pn settle. ada masalah sikit dgn system. nasib baik ada copy resit menandakan aku dh cancel bayaran. so aku x pyh bayar! YEAY! Guna cakap kat aku supaya jgn buat dia pening lg. Hahaha. aku pn dh sedia ada pening melayan kerenah customer lagi nak elakkan Guna daripada pening. keh3. Maaf bos. :P


Aku kerja OT harinie. gara2 Nathan ah suruh aku buat display. Arif best ah dpt balik awal selepas tlg aku habiskan pricing(thanks wey ko dh ringan kerja aku buat pricing byk gle tuh). so aku terpaksa buat display. sampai terluka2 & lebam2 tgn aku. paper cut & shelf cut, kena hempap dgn buku berat lg. huhuhu.sakit siottt! rasa nak tercabut semua kuku aku.


dh beberapa mggu aku mkn sekali je sehari. apa yg sentiasa terisi dlm perut aku ialah Roti Roti & Roti. takde benda lain. pagi td dhlah aku bgn2 x sarapan. minum pn terpaksa sejam stgh kemudian aku minum air sejuk kat Cafe. then 12 tghari aku mkn roti canai banjir. aku rasa itulah pengisi tenaga aku sampai pkul 9:30 td. pastu aku lgsung x makan minum. yg peliknya, kenapa aku tak terasa lapar atau dahaga? tp disbbkan itulah aku rasa maw pitam je. mana taknya, pening kowt. perut ksong. kepala ngantuk. penat. berat. takde tenaga. mmg ah terasa mahu rebah. tp thn jelah bdn. bkn selalu aku buat OT.


Iqa suruh aku sambung lg sejam sampai balik. aku..aduhh..sorry ah kawan. tak sanggup. aku lapar. duit tarak. nak makan ah. perut aku dh kebas asyik minum air sejuk je. kat MPH dh mcm winter, perut aku dh mcm gunung salji. huhuhu.


P/s: Aku rasanya gaji aku kena potong kot sebanyak RM66.65 sbb aku TER buat 30% dskaun kat sebuah magazine yg aku taktahu itu magazine. Mana sengaja. Perempuan tulah, dhlah suasana time tu buat aku pressure. kelam kabut smpai x sedar. byk benda aku x sedar time tu. tp sabar jelah hati...


Wachaaaaaaaaaaaaaa!~

0 letak apa?: