? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Tuesday, January 6, 2009

NEW BOS around MPH.

disebabkan harinie dikabarkan berita bahawa seorang manager(big big boss beside Mr NG) baru mendaftarkan diri dalam MPH parade. namanya Mr Joffri(i guess dat was his name) & his personal assistant, Mr Ghana(Guna, Ghana? is quite the same ryte? kdg2 aku tersilap tersebut nama supervisor aku sbgai PA Mr Joffri.).

so, oleh itu, semua staff MPH x kira ah harinie sepatutnya dia masuk petang atau pagi,semua kene dtg pagi. BEFORE 8! darn. aku time2 camni masih melingkar dlm selimut, baru nk celikkan mata. pada waktu tu, aku dgn Aimi igtkan nk walking2 g kerja. tapi dh Aainaa offer naik kereta dgn abg dia, so follow jelah. tup-tup dtg lmbt 7minit. dtg2, Ida Amelia & other staff yg dtg awal gle dh jerit kata:

"HAH! LAMBATTTTTTTTTTTTTT"

dekat aku, aimi, Aainaa, abg shahrul, Has, Kak Jun, Kak Yah, & so on.aku lpe siapa lg yg baru smpai(diaorg naik KTM sbb tu lmbt). kitaorang x taw plak kalau dtg before 8 dh kira OT(overtime), skrg kitaorg mlps 7minit kira melepas jugalah genggaman utk mndpt duit OT. aduhhh..sedehnyaaaaaaa..kitaorang x taw la Sze Munn!!!! UHUK UHUK. :(((

Takpelah. tapi tepat pkul 8. aku igtkan kitaorang terus ada gathering(mkn2 dh start dh), rpe2nya Kak Yatt masuk kata:


"Housekeeping, Housekeeping!"

jeritan Kak Yatt disambut dgn jeritan ucapan sama drpd kaum staff MPH yg lain. aku peliklah. Alar...buat housekeeping ke? perut pn x isi penuh lagi. haihh...takpe2. so buat jelah housekeeping. time nk keluar drpd office. seorg2 aku tgk muka sayu, toye smcm je. ada mata yg dripd bulat dulunya, pagi nie, semua sepet setaraf dgn staff cina yg ada dlm MPH. hahahaha.mngantuk kot. Liyana aku taw ko senyap2 curik2 tidur kat bahgian CB(Children books kt blkg tu). aku nampak tubuh ko dlm kegelapan. mentang2 bahgian tu gelap gila. hahahahhaha. So, Aku dengan Abang Yunus buatlah hsekeeping kat bahgian Magazine.abg Yunus kat bahg Automobile & bussines new & leisure, aku dgn bahgian Craft & buku2 majalah Okey, Hello, Newideas & so on. semak gila babeng kat situ. sehari aku cuti, macam kena ribut la-nina. pastu baru aku ingat, smlm aku dgn Nathan cuti so abg Yunus sorg je yg keje kat bahg Magazine. sbb tu jd camtu. lgpun smlm katanya dia sibuk tgk invois semua apatah.dgn customer tah pape semua.Cian die. kekeke.:P

masa aku tgh dok sibuk2 kemas kat bahgian tengah magazine. tiba2 si Sze Munn dtg tegur kata suruh panggil, Aimi,Aainaa, Arif, Fazli, Iqa, Liyana, Azrin(kbetulan ada dengan aku time tu) & Ida Amelia suruh pergi kat bahgian tempat duduk khas tu MCR. kitaorang semua pelikla, igtkan ada keje nk kena buat, rpe2nya si Sze Munn nk tgkp gambar semua budak staff yg berumur 17 goin 18. hahahhaha... bagus betul dia nie. katanya sbgai kenangan, dia nk masuk dlm friendster kot. tah x igt. nk tgkkk gmbr tu sze munn!!:((

then time for GATHERING! saat yg aku nanti2 kan selepas 30minit buat hsekeeping(lom selesai lg sbnrnya). yg bestnya saat nie, kitaorang satu geng(yg aku tulis nama kat atas tulah) duduk sederet je. hahahahha. conquer dowh. aku x perasan plak sblh aku pn ada sorg bdk baru sama umur dgn aku. aku igtkan dia bdk praktikal yg baru masuk semalam(isnin), so x tegur la. dh habis speech dripd, Mr Jegar(our eksekutif what tah x igt), then new Big Big Boss, Mr Joffri then, Mr Ghanna then Mr Ng..then have our breakfast iaitu(karipap & sandwiches & milo panas) barulah aku tegur bdak sblh aku, rupa2nya dia adik tiri Has,17(cafe department), nama dia Azmira atau Mira dia pun 17 gak. mula2 aku pelik gak asal diaorang adik beradik? tp sama umur? camne tuh? aku pelik gila. tanya gak ah bberapa kali betul ke 17? betul ke adik Has? berulang2 kali aku tnya sampailah balik td baru aku taw Has bermak tiri(ayah sama, mak lain2).

Time mkn tu aku rasa enjoy gle. sbb apa? sbb terasa mcm dlm satu keluarga je. lps mkn kitaorang tgkp gmbr(biasalah, bdk trainee spt kitaorg nie ah yg batak camera). hahaha, tp korang tgk gmbr tu kat page Aimi lah. aku xde gambar ah. biasalah diaorg tgkp gne handphone. aku nie handphone pn biasa2 je. x canggih.huuu..sedeih2. hahahaha.:P

then dh habis tu, semua kembali keja. harinie terasa mcm semua org diam buat kerja. tak mcm selalu. semua HU HA HU HA especially bdk Trainee. tp harinie taktaw nape kurg sgt Ber HU HA HU HA. aku td pn cuma borak2 dgn Abang Yunus, 19, Arif,17, & Ida Amelia je kat Cashier no 4. sbb Abang Yunus buat Pricing. Aku tgh bosan. takde keje so aku amik satu kotak invois berlainan supplier utk buat pricing duduk kat luar cashier mcm pengemis(hahaha). abg Yunus yg dpt High class duduk dlm cashier. cish. kekekeke. tp borak2 ah psl sorg bdk Trainee baru nama apatah, Dilla kot. Abg Yunus bgtaw kitaorg yg si dilla tu memalukan dia dpn staff lain smlm. sbb apa? sbb smlm time Abang Yunus buat punchcard, dia dgr la si Dilla panggil dia, tapi dia mula2 buat tak dengar. dh makin kuat pggilan dia baru abg Yunus jawab. pastu dia ckp apa kat Abang Yunus.

"Yunus, Boleh kita kenal dengan lebih rapat tak?"

abang Yunus ckp dia ckp camtu dgn cara flirting. Abang Yunus bgtaw ah, dia mmg cukup x ske bila ada perempuan ckp camtu dgn dia. kalau setakat nk kawan biasa, bolehlah. kenal2 camtu bolehlah. nie ckp camtu. Abang Yunus jd segan ah. lg ah dia x nk ckp dgn dia. huhuhu. Pastu Ariff pun terkena perkara sama dgn 3-3 bdk practikal yg baru masuk(al-maklumlah, diakan junior paling HANDSOME(handsome ke ko? wakaka) dikalangan junior2 lain) hahahah. Liyana ah bagitahu aku yg bdak practikal tu dh mula pasang mata setiap kali Arif lalu & then diaorg juih2 mulut kat Liyana. maybe sbb diaorang igt Liyana ada apa2 dgn si Ariff kot. Apalah diaorg nie. kitaorg smua membe je kot. rapat pn salah ke? ish3. :P

tahlah. byk jugak ah kitaorg borak. smpai Aainaa yg masuk cashier nk suruh Ida Amelia balut buku tentang "DOG" pn kena usik(usik2/gurau2 biasa je)dgn Abang Yunus. ish3.hahaha. Tapi aku ske kenakan Abg Yunus nie. satu sbb dia nie mudah terkejut. adalah satu time tu aku nk kejutkan ida drpd belakang sambil cuit pinggang dia dgn kata "Doom" tapi bukan ida yg terkejut sebaliknya Abg Yunus yg terkejut. ahahhaa. 2x plak tu dia terkejut. cian. Aku slalu perasan abg yunus nie kalau berckp dgn org mesti pndg tepat pd mata.ish3.. lol.;P td taktaw nape abg Yunus kena pggil dgn Mr Jegar dgn Mr Ghana. mcm serious smcm je. semua org asyik tertanya2. yelah. time dia tgh sibuk borak ngan aku pasal topik merokok (sbb aku bau badan Abg Yunus masih fresh dgn bau rokok )sambil tggu aku habis pricing last stok invois untuk dia buat display tiba2 kakak dia(kak Yasmin) dtg kata Mr. jegar nk jmpe. pelik2. apalah yg dibincangkan smpai bilik cashier pn tutup. nk amik beg pn ssh. ish3.

wachaaaaaaaaaaaaa!~

0 letak apa?: