? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Monday, January 12, 2009

Aku ada BOSS baru.. Abang Andi(PROS Department) & Sze Munn (Customer Service department)


TADAAAAAAAA!~ inilah ketua baru aku.(yg sblh kiri buat mulut muncung itik. pondan.wakaka) erkk..I mean, My New Boss for cashier department, Affendy, 22tahun & study in OPEN UNI KL. Nathan masih lagi menjadi boss aku...tapi dekat bahgian Magazine larh. Kalau bahgian Cashier, Abang Andy la jadi ketua aku. harinie aku under dia. YEAY! x masuk magazine. nasib baik juga ada budak baru india baru masuk. namanya Chandra. bolehlah sedondon dengan Nathan. hahahaha.:PPP


Shift Cashier aku start pukul 12:45pm. sblum tu aku kena belajar berkomunikasi dekat CSD(Customer Service) dengan kak Aisha. Tapi aku xnak ah duduk situ. Malas gila. rasa mcm kekok, duduk situ diam2. jawab phone dengan other outlet punya orang then cari buku. Arghh! bikin tension. x extreme langsung. hahaha.siot je ayat. tp okey ah. for 1hour & 45minits aku dduk sana. jwb phone drpd MPH JB City Square, panggilan daripada Yogi. pastu ada plak satu pggilan drpd Azura daripada MPH Bangsar Village II. nasib baik pagi tu x ramai org. tenang sikit gundah aku. hehehehe.



Mula cashier, Abang Andi suruh aku ambik Floot(aku x taw camne diaorg pronounce ataw eja. so tlg betulkan eh?) kat dlm cashier room. so time aku masuk tuh, sape tah tgh amik skali dgn aku, Abang Kamal kot. Yaa..betul abg kamal. tp aku masuk dululah kira duit sebyk Rm+++ untuk masuk dlm cashier. abang andi suruh aku kira. aku macam, gila menggigil time tuh. takut kot. dhlah duit byk(mana pernah pegang duit byk camtu). aku taktaw sama ada bilik cashier room tuh sejuk atau aku demam sejuk? hahaha setiap kali aku masuk cashier room mesti tgn kaki semua sejuk mcm ais. so abang Andi borak dengan Nathan psl Bola sepak(MMU menang 3-0 dengan Chelsea.bangga betul Andi tuh), aku jugak kena kira sampai habis. habis kira. cukup duit. baru pergi ke cashier 3 kat paling tersorok kat tepi tuh. Haih.



Aimi pun sama dengan aku, belajar Cashier harinie. tapi Boss cashier aimi ialah Kak Yus @ Yusnaini. Alarhhh..asal aimi sorg dpt perempuan? Aku, Liyana dengan Fazli dapat lelaki(Fazli of course dpt lelaki. hahaha.) nie list pasangan Boss cashier masing2:

Hahaha..Pada mulanya Aku diberi pasangan dengan Kevin. Liyana yg dpt Abang Andi. tup.tup. tertukar. sbb Kevin keje shift petang kot. si Abg Andi keje shift pagi. sbb tulah dia ajar aku. takpelah. asalkan Abang Andi ajar aku faham. sudah cukup. dia ajar mmg terang ah. Aku faham. dia cuma ajar aku camne nk amik duit, byr guna kad visa semua tu je. pastu sbb xde customer dia biarkan aku, dia pergi tempat PROS department utk cari buku return. so sbb dia jauh sgt, aku nk cepat jd terpaksa la kak Sarina tlg aku. sblum kak sarina, Kak yus drpd tlg aimi terpaksa bantu aku. secara gilir2. Haih, Boss aku nieh.berlari-lari. haahahaha. Tapi dia tahu jugak ah time aku ada customer, dia lari dptkan cashier aku jaga.ada time dia jahat, saja je biarkan buku customer tak dimasukkan dlm plastic, dia rilek sandar kat dinding sambil tersenyum sengih. cih! :P


pkul 5 times up aku utk tukar cashier plak. tp aku x cukup target aku. so aku terpaksa stay situ tggu pelanggan lain. Aimi dengan Kak Yus dh boleh pergi kira sbb ramai customer dtg kat diaorg. mmg ah! Aku jugak terperesok kat tepi/. ish3. Kak Sarina gelak bila aku panggil seorg Auntie drpd jauh byr kat sini(didgri oleh Aku dgn Kak Sarina je larh. hehe). tp malangnya dia gne Visa Card utk byr. dhlah amout byran dia rm68.50. kalau dia byr gne cash. mmg dh cukup ah duit aku. sbb yg aku nak tmbh lagi cuma rm20++. xpe2. aku sabar tggu sorg lagi. Pakcik nie beli satu je buku. tp harga dia rm36.90. So Aku CUKUP! baru abg andi dtg tlg aku apa yg patut. dia bising2(dlm gurauan) aku hilang getah duit. aduhh. td ada kat bwh meja. mesti aimi dengan kak Yus bedal nie. amik jelah satu buku nie pnye getah. hahaha. dlm bilik, Kak Ina ajar aku kira duit rm 5sen. abg Andi dtg. aku dh siap kira duit syiling. tggal duit kertas & voucher je. yg part nie, abg Andi tlg aku. okeylah. Nathan tnya abang Andi,


Nathan: Anak buah aku okey ka?


Abang Andi: Okey je. Tapi kalau dia ada short dia kira gagal dalam ujian jadi cashier. Kalau dia short mmg aku malulah. (dia gelak gurau)


lpas dh isi form, abg Andi bwk aku balik ke cashier. kalau td aku dh kira actual money. kali nie Pc pnye pengiraan plak. betul ataw tidak. so,lepas dh print out resit. aku dh berdebar dh....


Abang Andi: Tahniah, Anda telah lulus dalam ujian Cashier. Excess 10sen je.


Fuhhh!!~ gila relief. Mana taknya. kalau aku short beberapa ringgit. confirm aku kena byr balik kat cashier room. Kalau short dlm beratus ringgit plak. gaji kena potong. aduhh. nasib baik nasib baik. dhlah Abang Andi ajar mmg tegas tp lawak. dia pengemas orgnya. nak masukkan duit pn ada caranya. kepala duit msti di atas. "kalau kau tak buat cara aku, siap kau"(ugutan abang Andi bila dpt tahu aku akan diajarnya). Aku gelak je. Keh Keh Keh.:P


ada lagi 10minit nk balik. Aku keluar ofis nmpk abang Andi masih dok cari buku pros utk return.


Akulah: Haih, sambung lagi ke?


Abang Andi: Ha'ah. nak tolong ke?


Akulah: tolong? Boleh2. Tolong tengok boleh tak?


Abang Andi: Takdenya tolong tgk. Tolong carikan aku buku M014 bertarikh pada bulan 1,2,3,4,5,6 tahun 2008. kalau thn 2007 jgn amik taw.


Akulah: nak start drpd mana?


Abang Andi: Start drpd mana yg mampu. LOL.


(kedatangan Abang Hafiz dgn surat CGPA nya)


Abang Hafiz: Andi ko tgk CGPA aku. aku baru dpt td.


part perbualan diaorg aku xdpt tgkp. tp Abang Andi dengan Abang Hafiz bergaduh sikit je td. muka 2-2 mcm bengang je tp sekejap gelak2. abang Hafiz siap cekik Abang Andi. Abang Andi daripada gelak terus diam. maybe terasa kot cekikan tuh. tapi bukan saja cekik aku nmpk. abang hafiz tampar pipi abang Andi.Aku dh gelak2. sambil bg encourage:


"Perlahannya. kuatlah lagi lain kali,"


sambil2 tu aku kata rilek2 gak, takut plak ada peperangan berlaku kat situ. pastu diaorg boleh gelak2. pastu gaduh balik. Aku pelik gila. tak paham2. Ada time aku jd org tgh. Abang Andi kata abang Hafiz berlagak dgn CGPA dia sambil pndg aku. Abang Hafiz baru nk pusing masuk ofis terus termati langkah dia, pndg aku smbil tnya "Apa dia kata?" aku nk bagitahu pn serba salah sbb aku taw abang Hafiz dgr. so aku sengih jelah. pastu mulalah gaduh balik. part abang Andi betting dengan Abang Hafiz kalau dia dpt 4flat dlm CGPA dia sem akan dtg, Abang Hafiz kena belanja dia makan. Pastu Abang Hafiz ckp kalau dia dpt 4 FLAT SAHAJA! kira mencabar lah gituk. pastu abang Hafiz pn balas kata suruh Abang Andi belanja dia makan kalau dia kalah bet. belanja apa? Belanja makan KFC tapi Abang Andi kata "Boleh BLAH!" hahahaha. bengong betul diaorg nie. gaduh mcm budak2. tp semua psl result Universiti. okeylah tu. penaik semangat. hohoho.:))


Wachaaaaaaaaaaaaaaaa!~

0 letak apa?: