? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Saturday, December 12, 2009

AKU BUKAN USTAZAHH LARH...

Aku selalu tertanya-tanya...

Muka aku ni...nampak ALIM sangat ke?

Salah kah aku menutup aurat?

tapi kenapa kawan aku pernah kata aku "ustazah" padahal kawan aku yang lain pun bertudung. apa pasal aku sorang je dia kata "alyaa ni macam ustazah so takut sikit"

"What?"

aku makan orang ke? aku rasa aku makan nasi..! aku bukannya benci atau tak suka bila digelar ustazah. tapi aku rasa aku ni seolah-olah tak LAYAK digelar ustazah. aku tak layak nak pimpin sape-sape. aku banyak kekurangan.

aku pernah buat Dosa BESAR dan jugak kecil. Tak tertanggunglah dosa aku ni. bagi aku, TITLE Ustazah ni bukan boleh dilelong suka-suka hati macam " OH dia nampak alim. mesti dia ustazah kan?" ATAU "OH, dia pakai tudung labuh mesti dia ustazah,"

ini dikatakan fikiran manusia KOLOT! CETEK!

Apa? ingat semua orang pakai tudung kira ustazah ke? alarhh..tgk skrg orang pakai tudung litup tapi pakai shirtless itu pun kira Ustazah gak ke? Tolonglaa...aku bosan dgn perangai manusia macam ni. seseorang insaf pakai tudung masuk kelas pun diaorang akan kata" Eh! ustazah baru datang ah" dalam nada perli. Eh! salah ke orang insaf??

Tak semua perempuan bertudung baik atau alim. zaman moden sekrang ni pun. ramai perempuan pakai tudung tapi waktu malam jadi GRO! mende tu? boleh declare sebagai ustazah ke camtu?? so pls! DON'T JUDGE a BOOK BY IT's COVER!

Aku pun bukan baik sangat. banyak perkara Aib dah aku lakukan. bila aku fikir balik. aku rasa teramat sedih! & malu! malu kepada mama & walid, malu kepada kawan-kawan aku. & semestinya malu kepada ALLAH! aku sekarang mahu insaf..aku mahu tunaikan balik hajat mama dan walid yang pernah aku lalai seketika. hajat aku! tanggungjawab aku kepada ALLAH dan mama dan walid. so tolonglah...jangan judge aku kata aku Ustazah. because i am NOT!

I DONT Deserve that tittle!

sekarang aku lebih berminat membaca novel menjurus kepada Islam.

daripada buku Wo Ai Ni ALLAH, Mukasurat144(ramuan pembasuh dosa dan ubat penyakit hati):
"ambillah 10 mcm ramuan. ambillah akar pohon fakir bersama akar2 pohon tawadduk ataw kerendahan hati, jadikanlah padanya tumbuhan taubat, taruhkanlah ke dalam lompang keredaan, dan tumbuklah dgn penumbuk qanaah. lalu, simpan di kuali takwa, tuangkanlah padanya air malu, didihkanlah dgn api mahabbah, tuangkanla ke gelas syukur, kemudian kipasilah dgn kipas harapan, lalu minumlah dgn sendok pujian. sesungguhnya jika kamu mengerjakan hal itu, maka akan menjadi ubat bagimu drpd semua penyakit dan bencana di dunia dan akhirat. insyaALLAH!"


ini hanya kata-kata kiasan.
sesiapa yang bijak. fahamilah dan dalamilah maksud ini.:)

0 letak apa?: