? ??????????????The Drawn Eclipse? ????? ?? ???Rating: 4.5 (2 Ratings)??2 Grabs Today. 1269 Total Grabs. ?
?????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Abstract Rainbow? ????? ?? ???Rating: 4.8 (8 Ratings)??2 Grabs Today. 8037 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

.Just for preview.[i go]

Monday, November 30, 2009

AKU DAH BERTUNANG??!! PERGHH!

HARraaaammmmmm!!!~ Calon pun tarak! study tak beres! duit pun pokai! nak bertunang mende kan? takpelah...aku bertunang je lah dengan balak-balak yang 'steady' & 'standby' tunggu aku kat luar tu. Berdereeeeetttt je! ahah! :P

Tapi kalau ikut hati pun. aku x commited. & tak berminat pasal aku tunang2 ni. kalau orang bertunang syoklah sikit. boleh buat "story" mcm Abang sepupu aku ni. Anak sulung arwah Ami U yang meninggal 3tahun lepas pada 8 hari semasa Ramadhan. abang Ayied aku panggil..

Tunang dia pulak dekat Trolak, Perak. haii...org senegeri nampak. wokeyylah tu. cuma kitaorang kat bahagian utara sikit. hehehe.:P hari tunang tu, ahli saudara sebelah mkcik aku, ende yan and sebelah arwah Ami U(iaitu saudara aku lah) berkumpul kat rumah Ende Yan kat Keramat..

Janji melayu...kata pukul 10pagi dah gerak pi Trolak. tgk2 pukul 10 pagi lah baru nak sarapan. hampir jam 11 baru bertolak. Convoi 9 kereta. aku syok + excited kalau part2 Convoi ni. taktahu la nape.mcm best je gerak secara "BURUNG".








Mama dgn Walid. walid drive larh...:)


Bunga betul ni. Mama kata: Tak mainlah buat hantaran bunga plastik.
Aku: betol jgak eh. Cantikkan bunga nie? :DD Tarikan daripada 11 hantaran.




Mama suruh aku pegang kek hantaran. adoihh..aku masih blom "pencen"rupanya...

*******
pukul 12:45pm- sampai dekat Masjid Trolak selatan, abang Ayied kata awai lagi. sembahyang dulu kat sini. masjid tu punyalah lawa...tapi slack satu je...

TANDAS TAKDE AIRRRRRRR!~




nak ambik wudhu' semua kat luar. pandai2 cover la kan kitaorang ambik sembahyang. aurat bebb!~ huhuhu.:(
takde gambar kat kawasan masjid. terlupe. hehehehe.:P

Pukul 1:40pm baru grak pi rumah bakal tunang Abang Ayied. Alahai, dokat je rupanya. ingatkan jauh. okey aku dan sepupu aku yang seperti biasa dipanggil untuk pegang dulang hantaran.



Jemput2 masuk-kata Tuan rumah yang pakai baju PINK(tgh blocking view aku tuh.)





sampai-sampai bkn terus merisik & meminang. tapii....Kita MAKAN DULU!~ tak boleh blah walid aku lah. dia lah orang first yang dah cedok nasi dulu. diikuti Abang Jo yang dah tepuk perut dia yang dah "Toin! Toin!" boroi dahhhhh...hahaha..sedar pn..







dah macam nk kahwin dh kan?



Bakal pengantin-sori..pengantin gerak. gambar blurr..




upacara penyarungan cincin tunang oleh bkal ibu mertuaku- eh silap bkn akula.. depa.makcik aku tuuu..



Bride to be- abang Ayied & kak apa tah. x tahu nama dia. harharhar,:P





Atas(kiri): Nur Syakila(adik), Nur syafiqah(kanan-akak)
bawah(kiri)-Syakila dgn GIGI! (kanan)- mcm kembar kan? tapi TIDAK mereka adik beradik je.


Suap2. sangat sweet!!




diaorang bosan la tuh.


Biras! from left: endeyang, mama, & Ende Yan.

hantaran tunang pihak lelaki kpd pihak perempuan.PURPLE!

tamat sudah. rombongan bawak balik hantaran tunang


Sharifah Nur ayuni, Sepupu.cantikkan dia? she's 19.:)


the cousins: Syarifah Alyaa Izzati Al-Barakhbah, Sharifah Natasha Al-Djamalulail, Sharifah NurAyuni Al-Djamalulail, Syarifah Aimi Nadhrah Al-Barakhbah.



anak beranak HAPPY!


Pastri bahulu ikan dan anak2nya. tp disebabkan ramai kepala so xnmpk sgt.









rumah bakal pengantin.:) dekat Trolak, Perak.
akuh. bosan:)


bertolak ke Behrang pulak! ke rumah abah(pakcik aku daa) dh lama aku x pergi rumah dalast skali aku pergi rasanya time aku darjah 5.itupun dtg bersihkan rumah yg memang kosong. dh lama x pergi nm[k cantiklak tempat ni.

Abang Imran turun bukit kat blkg rumah cari sungai. mcm hutan kan kat blkg ni? semak samun.




Tasha kata: diri kat sini. bawah tu ada anakk sungai. sejukk..


Abang Jo dh sedia lipat seluar nk turedah semak. nasib baik haritu x hujan lagi.




Curam sbnarnya kalau terjatuh mmang dh layak jadi pelakon hindustan. bergolek2.:p
yg berbaju kurung pn turun bukit curam dgn kain2 skali. susah siot nk daki balik naik buki. kain asyik tersangkut dkat dahan kayu je. sheessh!


Belakang rumah. banglo satu tingkat,:)



hahahahaha.nie part paling best. abang Yied takde. barang2 hantaran dia semua kami BALUN! antara barang hantaran dia yg kami balun ialah- Pulut dengan ayam golek!(Nyum2), Cupcakes, kuih cara kot.bahulu pastri mak ikan dan anak-anaknya sebanyak 6 ekor & coklat. ahahaha...

bak kata ende Yan: senang tak payah bawak balik byk2 ye dak?

wakekeke.:P
rupa di bahagian depan rumah. cantikkan?

lps ke rumah kat behrang. Lid plak ajak g makan kuew tiew mende tah dia nak makan(makan lagi.:(( ) kat Yik Mun! kedai kuih pau yg mmg famous kat tnjung malim.. sampai2 mmg famous gle tmpt ni. PENUHHH!! full house. aku smpai xde kerusi nk duduk. tapi nasib baik meja sebelah dh nak habis makan. abang Joe duduk dengan abang-abang kat meja tu sambil borak smentara tggu diaorg habis makan. macam dh lama kenal je ble borak. ish3. xlain x bkn borak pasal BOLA!


abang Jo dan isterinya- Kak raha, makan Mee kicap dengan mee hailam. Kicap tu masinnyaaa..tapi sedap! :D

mama dengan Lid pun dah kekenyangan teramat. tp Lid minum lagi kopi cap kapal api! adoihhh..ish3.:P
habis makan baru gerak balik. perut aku dh berbunyi2 tanda kenyang teramat adoih..there goes my diet..when down to the drain...:((

0 letak apa?: